informatie voor bedrijven ⟩
Logo foodfirst
Uitgangspunten - groente + laptop

Goed eten volgens FoodFirst Network


Acht uitgangspunten, dus acht redenen om vanaf nu te kiezen voor lekker én goed eten. Want wie beter eet, voelt zich al binnen een paar dagen veel energieker.

 

1. We eten vers en onbewerkt

Wie puur, vers en onbewerkt eet, krijgt vanzelf de juiste voedingsstoffen binnen en heeft geen honger. Daarom eten we bij FoodFirst Network verse, onbewerkte producten die ons lichaam echt voeden. Zoals groenten, fruit, peulvruchten, volkoren granen, eieren, noten, kip, vis, volle zuivel en olijfolie. Deze producten vormen de basis van al onze recepten waarbij een hoofdrol weggelegd is voor plantaardige producten, zoals: groenten, fruit en noten. Gezond, vers en onbewerkt eten is heel fijn. Je lijf zal je dankbaar zijn. Minder energiedips, mooiere huid en haren, geen opgeblazen buik: veel mensen merken al snel dat ze zich fitter voelen.

 

2. We volgen de wetenschap

We gaan bij de recepten uit van de richtlijnen Goede Voeding. Die zijn opgesteld door de Gezondheidsraad, de officiële instantie die namens de regering adviezen geeft over gezondheid en ziekte. We kijken ook wat verder, bijvoorbeeld naar de richtlijnen in andere landen en naar de meest recente onderzoeken. Onze artsen, voedingswetenschappers en diëtisten zijn zeer goed op de hoogte van de laatste wetenschappelijke inzichten. Dat vertalen we allemaal in de recepten en de teksten op dit platform.

 

3. We eten knetterlekker

Gezond eten hou je toch alleen vol als het ook lekker is? Dat kun je wel aan ons toevertrouwen. Wij hebben altijd de beste recepten en de beste tips. Gemakkelijk en haalbaar, omdat je élke dag heerlijk wilt eten! We geven je ook dag- en weekmenu’s, zodat je zo gevarieerd mogelijk eet. En kookcursussen, voor als je nog wat bij wilt leren. We maken het zo gemakkelijk én zo lekker mogelijk voor je.

 

4. We eten veel groenten (in alle kleuren)

Groenten zijn onze lievelingsproducten. Ze geven kleur aan ons eten, je kunt er eindeloos mee variëren en ze zitten werkelijk bomvol vezels, vitamines, mineralen en bio-actieve stoffen. Onze aanbeveling is dan ook om minstens 400 gram groenten per dag te eten. Dat klinkt misschien als veel, maar niet op de manier van FoodFirst Network. We verwerken die groenten in soepen, sauzen, salades, puree, stoofschotels, zowel in de lunch als het avondeten. Je bord wordt kleuriger dan ooit en het eten smaakt verrukkelijk.

 

5. We zijn niet bang voor vet

Vet is een uitstekende smaakmaker. Het vet in je mond vormt een soort ‘filmpje’ waarop de smaakstoffen meeliften en je smaakpapillen heerlijk kietelen. Proef maar eens een tomatensaus zonder wat olijfolie en voeg dan wat olijfolie toe: de smaak wordt zoveel beter! Bovendien is vet een voedingsstof die je lichaam lang verzadigd houdt, zonder pieken en dalen in je energiepeil. Het gaat er wél om dat je de juiste vetten kiest: niet die uit snacks en fastfood, maar vetten die puur natuur zijn. Dat is de reden dat we bij FoodFirst Network kiezen voor extra vierge olijfolie, vette vis, noten en zaden, avocado maar ook volle producten, zoals kwark en yoghurt en een beetje roomboter.

 

6. We eten zonder zorgen – en zonder calorieën te tellen

Wat is er gebeurd dat we ons tegenwoordig zo druk moeten maken om calorieën, om suiker, om zout, om E-nummers? Het komt door de dikmakende leefomgeving en de voedingsmiddelenindustrie. Die verleiden ons om steeds méér te eten van producten die maar bar weinig voedingswaarde hebben. Wat heeft je lichaam aan tussendoortjes als snoep, koek en snacks? Niks! En daarom zal het altijd vragen om meer en meer. Kiezen voor puur en onbewerkt is gezond, maar het heeft nóg een groot voordeel. Het biedt je namelijk veel verzadiging. Je eet geen lege calorieën meer, nee, bij elke hap voed je jezelf. Dat zul je merken: je hebt minder energiedips en minder zin in tussendoortjes. Calorieën tellen is dus echt niet nodig. Wat een opluchting! E-nummers? Die vind je niet in verse producten. Zout en suiker? Ook nooit teveel. Eten volgens de principes van FoodFirst Network betekent zorgeloos eten, in de wetenschap dat wat je eet ook goed voor je is.

 

7. Je hebt geen tussendoortjes meer nodig

De maaltijden van FoodFirst Network zijn voedzaam en zorgen voor verzadiging. Dikke kans dat je helemaal geen tussendoortjes meer nodig hebt. Dat geeft je hoofd rust en je lijf ook.

 

Zeven algemene uitgangsputen voor een lekkere en gezonde leefstijl voor iedereen. Ook als je diabetes hebt of wilt afvallen. Als je geen rekening hoeft te houden met je gewicht of met diabetes, dan hebben we nog een achtste uitgangspunt voor je. 

 

8. We eten alles wat we willen (volgens de 80/20 regel)

De boog kan niet altijd gespannen staan en dat hoeft ook helemaal niet. Op een feestje, verjaardag of vakantie wil je ook weleens genieten van iets dat minder gezond is. Wij hanteren daarom de eenvoudige 80-20 regel. Als je voor 80% volgens de richtlijnen van FoodFirst Network eet, kun je je ongeveer 20% minder gezonde dingen permitteren. Een stuk verrukkelijke taart van Rudolph bijvoorbeeld! Of een ijsje, een glas wijn, een bitterbal…


Laden...
x
Gratis proberen klik hier
Meld je nu aan voor de FoodFirst nieuwsbrief
Schrijf je in en we houden je op de hoogte van ons laatste nieuws. Bovendien ontvang je nu direct drie gratis recepten!