informatie voor bedrijven ⟩
Logo foodfirst
Happy fit

Dit doet bewegen met Han en Anna voor jouw gezondheid


Als je beweegt met FoodFirst Network, haal je de Nederlandse beweegnorm met gemak. En daarmee doe je je gezondheid een groot plezier. Alle winst op een rijtje.


Net nadat je bent opgestaan of als je thuiskomt van je werk: bewegen doe je wanneer het jou uitkomt met FoodFirst Network. Met Han, onze beweegcoach, train je de spieren van je buik, rug, benen en armen. Ook leert hij je de dingen die je toch al doet, nog effectiever te doen. Wandelen, fietsen, staan, balanceren en zelfs zitten. Samen met Han haal je er nog meer uit. Soepeler, sterker en relaxter word je met yoga mastertrainer Anna. Je kunt haar lessen net zo kort en lang maken als je wilt. Zo is er voor elk moment van de dag wel een beweegvideo die bij je past!


Lekker en gezond

Al die soorten beweging zijn superlekker om te doen. En als je er een gewoonte van maakt, merk je het effect al snel. Je voelt je energieker, sterker en fitter. Ook je humeur verbetert doordat er door beweging extra serotonine wordt aangemaakt. Je slaapt beter en daardoor heb je minder zin om te snaaien. Daar komt bij dat je door te bewegen sowieso al slanker wordt. En omdat je steeds lekkerder in je vel zit, wordt gezond eten voor veel mensen ook nog eens steeds makkelijker. Al die effecten versterken elkaar enorm. Tel uit je winst! Wat je niet direct voelt, is wat beweging op de lange termijn voor je doet. De Gezondheidsraad zette dat op een rijtje. Deze instantie adviseert om per week minimaal 150 minuten te bewegen, verdeeld over verschillende dagen van de week. Plus minstens twee keer week krachtoefeningen. Ouderen wordt geadviseerd daar ook nog balansoefeningen bij te doen. Als je dat doet, win je volgens hen het volgende:

 

1. Minder kans op ernstige chronische ziektes

Zoals hart- en vaatziekten, diabetes, depressie en borst- en darmkanker. Hoe meer je beweegt, hoe groter het effect! De meeste winst is weggelegd voor mensen die vooral zitten en haast niet bewegen. Als ze dat wel gaan doen, verminderen ze hun risico op ernstige ziektes met sprongen.

 

2. Ouderen boeken extra winst

Door te gaan bewegen verkleinen zij de kans op dementie, cognitieve achteruitgang (minder goed of snel kunnen denken, herinneren, concentreren) en lichamelijke beperkingen (minder goed of snel kunnen bewegen). Ook kunnen ouderen beter uit de voeten en blijven hun spieren sterk genoeg om de gewone dagelijkse dingen te kunnen doen, zoals uit een stoel opstaan en een deksel opendraaien. 

 

Kortom, maak van je dagelijkse portie beweging een lekkere gewoonte. Winst gegarandeerd!

Ben je klaar voor de start? Word member van FoodFirst Network.


Laden...
x
Word lid! klik hier
Meld je nu aan voor de FoodFirst nieuwsbrief
Schrijf je in en we houden je op de hoogte van ons laatste nieuws. Bovendien ontvang je nu direct drie gratis recepten!