informatie voor bedrijven ⟩
Logo foodfirst
auto-reizen-vakantie

Met deze 7 oefeningen houd je je lijf soepel tijdens je (vakantie)reis


Of je nu met de auto, bus, trein of het vliegtuig op vakantie gaat; De reis is soms best een lange zit. Hier een paar oefeningen voor onderweg zodat je je nog lekker fit voelt bij aankomst.

 

Voor je benen:

 

1. Als je zelf niet achter het stuur zit, flex en point dan elk halfuur je voeten even. Trek je tenen naar je toe en weer van je af. Herhaal dit 10 x.

 

2. Als je de ruimte hebt, draai dan rondjes met je voet om je enkels soepel te houden. Eerst met je rechtervoet 5 rondjes tegen de klok in en dan 5 met de klok mee. Herhaal met je linkervoet.

 

3. Trek je knie naar je borst en houd ‘m daar even vast. Je voelt de achterkant van je bovenbeen en je bilspier nu aantrekken, als het goed is.

 

Voor je nek en schouders:

 

4. Draai met je schouders rondjes naar voren en naar achteren. Trek ze daarna een paar keer goed op en laat ze weer vallen.

 

5. Rek je nek voorzichtig op door zover mogelijk over je linkerschouder te kijken, kom langzaam met je hoofd terug naar het midden en draai je nek nu op dezelfde manier zover mogelijk naar rechts. Herhaal rustig 5 x.

 

6. Leg eerst je kin op je borst, zo rek je de spieren aan de achterkant van je nek, kijk daarna omhoog met je hoofd in je nek. Herhaal langzaam 5 x.

 

Voor je rug:

 

7. Maak je rug hol en bol door je stuitje naar de rugleuning te kantelen en weer terug. Goed voor je onderrug, want die heeft tijdens de reis best wat verduren.

 

Ook heel belangrijk:

 

Pauzeer regelmatig. Die lange afstanden rijden, zijn we in Nederland niet echt gewend. Haal elke twee uur even een frisse neus, strek je benen en rek je even goed uit bij een tussenstop. Op de reis scheelt dit je misschien een kwartier, maar je voelt je echt beter bij aankomst.

 

Zorg ook dat je genoeg drinkt, want door uitdroging kan je je suf voelen of hoofdpijn krijgen. En als je voldoende drinkt, heb je meteen een goede reden om regelmatig te pauzeren.

 

Bonustip: Een inkoppertje, maar een fietsvakantie kan natuurlijk ook! Dan hoef je je helemaal niet meer druk te maken over wachttijden, files of vertraging en je beweegt meteen lekker.

 

Fijne vakantie!

 

Lees ook: Deze 5 makkelijke lunchgerechten zijn perfect om mee te nemen onderweg.

 
Over FoodFirst Network

 

FoodFirst Network heeft geen banden met de voedingsindustrie. Zo kunnen wij het eerlijke verhaal vertellen. Als betalende member (hier vind je meer info over onze tarieven) krijg je toegang tot gepersonaliseerde recepten en advies van onze specialisten op het gebied van voeding, gezondheid, beweging en ontspanning.

 

Als member kun je een gezondheidsprofiel aanmaken, waarin je kunt aangeven dat je diabetes 1 of 2 hebt, een hoge bloeddruk, wilt afvallen, je ‘gewoon’ lekkerder en energieker wilt voelen of een allergie hebt.

 

We houden rekening met de volgende allergieën: koemelk, gluten, tomaat, paprika, wortel (rauw), steen- en pitvruchten, pinda, noten, sesamzaad, soja, selderij, ei, schaaldieren en koriander.

 

FoodFirst Network is te vinden op FacebookInstagramTwitter, LinkedIn en Pinterest. We vinden het erg leuk als je ons daar volgt!

 


Laden...
x
Word lid! klik hier
Meld je nu aan voor de FoodFirst nieuwsbrief
Schrijf je in en we houden je op de hoogte van ons laatste nieuws. Bovendien ontvang je nu direct drie gratis recepten!