informatie voor bedrijven ⟩
Logo foodfirst
proeven

Eet je diabetes weg: 5 regels


Anders eten bij diabetes is een kwestie van 5 eenvoudige regels. We leggen ze graag voor je uit.

 

  1. Eet minder koolhydraten
    Als je diabetes hebt, kan je lichaam niet zo goed omgaan met koolhydraten. Eet daarom geen toegevoegde suikers en zo min mogelijk brood, aardappelen, rijst en pasta. We geven je recepten met minder koolhydraten, zoals salades, pasta gemaakt van groenten en ‘rijst’ van bloemkool. Verassend lekker!

  2. Eet meer groenten
    Die kun je onbeperkt eten, omdat ze je veel vezels, vitamines en mineralen leveren. Groenten worden de hoofdmoot van je lunch en avondeten. Kijk maar in de dagmenu’s.

  3. Eet meer vet
    Dat klinkt misschien gek, zeker als je wilt afvallen. Maar vet is voor mensen met diabetes een prima voedingsstof, omdat het geen effect heeft op het bloedglucose. Eet volle producten, zoals kwark en yoghurt en gebruik gezonde vetten bij het koken. Dat geeft verzadiging en voorkomt dat je honger krijgt.

  4. Mijd de tussendoortjes
    Veel mensen hebben verleerd om goed naar hun verzadigingsgevoel te luisteren. Ook zijn ze gewend om tussendoortjes te eten. Juist die tussendoortjes leveren ongemerkt veel energie en zorgen dat je insulinepeil steeds hoog blijft. In je nieuwe eetpatroon zul je zo volwaardig eten, dat tussendoortjes niet nodig zijn. Neem de tijd voor de maaltijden en kauw goed.

  5. Eet vers
    Maak je maaltijden zelf en kies voor verse, onbewerkte producten. Dit is altijd het beste recept voor volwaardig eten.

 

Wat kun je verwachten als je zo gaat eten? Dat je bloedsuikers beter op peil blijven, dat je meer energie hebt en dat je geen dips meer hebt na de maaltijd. O ja, en natuurlijk dat je lekker eet! Probeer ze uit, de recepten van FoodFirst Network en laat je verrassen.


Laden...
x
Word lid! klik hier
Meld je nu aan voor de FoodFirst nieuwsbrief
Schrijf je in en we houden je op de hoogte van ons laatste nieuws. Bovendien ontvang je nu direct drie gratis recepten!