informatie voor bedrijven ⟩
Logo foodfirst
Gery Bouter

6x afvaltips van Gery. “Heb vertrouwen in jezelf en ga het gewoon doen.”


Toen Gery Bouter (56) met darmproblemen in het ziekenhuis belandde was de maat vol. Ze besloot anders te gaan eten en meer te bewegen, om slanker te worden en om de gezondheid van haar darmen te herstellen. Die aanpak had succes. In twee maanden tijd viel Gery drie kilo af. Ze raakte maar liefst vier kilo vet kwijt en haar spiermassa steeg. Haar darmen werken weer zoals het hoort en ze is verslaafd aan Andy’s recepten. Ze is nog lang niet klaar, maar Gery voelt zich nu al mentaal en lichamelijk beter dan ooit. Dit zijn haar zes tips.

 

1. Heb vertrouwen in jezelf en je eigen kunnen. Zét die stap. 

Als je je leefstijl wilt aanpakken is het vooral een kwestie van gewoon doen. Je zult zien dat je het kunt en dat het makkelijker gaat dan je denkt. Ik ben alleen maar blij dat ik die stap heb genomen.

 

2. Ga er zeker bij sporten.

Ik dacht altijd dat de sportschool voor dunne mensen en krachtpatsers was. Maar ik ga er nu zelf twee tot drie keer per week heen en vind het – tot mijn grote verbazing – heel erg leuk. Samen met het FoodFirst-eten, zorgt al die beweging ervoor dat ik me beter voel dan ooit. Ik heb meer energie en zit lekkerder in mijn vel.

 

3. Wees niet bang voor de recepten. 

Ik ben dol op koken. Maar ook voor mensen die geen held zijn in de keuken, zijn de recepten echt niet moeilijk. Kijk het filmpje van Andy, hij praat je zo door het hele recept heen. Dat kan echt iedereen. En schrik niet van de hoeveelheden kruiden. Haal ze in huis, want je gaat ze gebruiken en hoeft geen halve potjes weg te gooien. Ze komen in verschillende recepten weer terug.

 

4. Ga mealpreppen.

Alle recepten van FoodFirst Network zijn heel goed van tevoren te bereiden, zodat je ze mee kunt nemen naar je werk. Ik draai vaak avonddiensten. Mijn lunch en avondeten kook ik dan ’s ochtends alvast, zodat ik ze mee kan nemen. Zo kan ik ook op mijn werk gewoon mijn weekmenu volgen. Heel simpel!

 

5. Neem de tijd.

Koken is ontspanning en het opeten nog meer. De gerechten van Andy zijn echt heerlijk, dus geniet en neem er de tijd voor! Maar neem ook de tijd voor het hele proces. Ik ben langzaam mijn leefstijl aan het veranderen. Ik wil graag afvallen en heb een doel voor ogen. Maar ik heb geen deadline voor mezelf vastgesteld. Je kunt met een streng dieet binnen tien weken al je kilo’s kwijtraken, maar wat dan? Als je blijvend wilt afvallen moet je dat op een goede manier doen. Door je leefstijl te veranderen. En dat kost tijd en is een uitdaging. Maar het afvallen gaat op die manier wel rustig en goed. Accepteer dat en geef jezelf de tijd.

 

6. Beloon jezelf voor wat je hebt behaald.

Als ik een goed weegmoment heb gehad, mag ik van mijzelf een wijntje. Of even winkelen en nieuwe kleren kopen. Je moet jezelf belonen voor wat je hebt behaald, ook al zijn het kleine stappen. 

 

 

Het verhaal van Gery

Ik dacht dat ik altijd wel gezond at. Ik was al een poosje bezig met een eiwitrijk dieet en viel daarmee ook wel af. Ik at af en toe een broodje en weinig zoetigheden. Ik houd van hartig. Toch belandde ik begin dit jaar in het ziekenhuis met darmproblemen. Diverticulitis, een uitstulping in de darm. (Een divertikel is een onschuldige uitstulping in de darm. Dit komt vaak voor en geeft meestal geen klachten. Als er een ontsteking bijkomt, zoals bij Gery, kun je daar veel last van hebben. Zonder behandeling kan er zelfs een gevaarlijke darmperforatie ontstaan. Als je denkt dat je last hebt van diverticulitis, is het aan te raden om een arts te raadplegen. Samen met hem/haar kun je bekijken op welke manier FoodFirst Network iets voor jou kan betekenen. – red.) Dat was wel even schrikken. Blijkbaar was de voeding die ik at toch niet zo goed voor mijn lichaam. Het viel me op dat ik in het ziekenhuis helemaal geen voedingsadvies kreeg. Dat vond ik vreemd. Dus ben ik zelf naar een diëtist gegaan. Hij kent huisarts Tamara de Weijer. En via Google kwam ik toen bij FoodFirst Network terecht.

 

Bartje bidt nie veur brune bonen

Ik zag de recepten van Andy en dacht in eerste instantie: iehl, allemaal bruine bonen. Hoe verzint ie het? Bartje bidt nie veur brune bonen. Toch ben ik de recepten gewoon gaan maken. Ik houd heel erg van koken, vooral de Indische keuken. Met knoflook en lekker pittig. En de combinaties die Andy maakt zijn echt heel goed. Ik heb samen met mijn diëtist de site van FoodFirst Network bekeken en we hebben ontdekt dat mijn darmen niet goed tegen vlees en suiker kunnen. Bij een barbecue eet ik daarom nu vis in plaats van vlees. En ik houd van toetjes, maar ook die neem ik niet meer. Het kost me eigenlijk weinig moeite.

 

Bij de meeste diëten moet je om de twee uur iets eten. Zulke diëten heb ik ook geprobeerd. Met magere kwark en dat soort dingen. Maar je blijft dan suikers eten en je houdt trek. Nu neem ik geen suikers meer en eet ik netjes drie maaltijden per dag. Met volle zuivel, lekker verzadigend. En ik heb gewoon geen trek. Dat is toch bizar? Ik ben echt verslaafd geraakt aan Andy. Gewoon lékker eten en toch afvallen, zoals hij ook altijd zegt. Ik vind het prachtig en ook manlief en de kinderen vinden het eten heerlijk.

 

Ook sporten hoort erbij

Ik ben niet alleen anders gaan eten, maar ook begonnen met sporten. Twee a drie keer per week. Ik zat nooit echt stil, daar ben ik veel te druk voor. Ik fiets altijd naar mijn werk en zwom ook af en toe. Maar nu ga ik ook naar de sportschool voor een half uurtje op die toestellen. Zes krachtoefeningen en twee keer cardio. Ik dacht altijd dat de sportschool voor slanke mensen en krachtpatsers was, maar ik vind het – tot mijn grote verbazing – heel erg leuk. Ik zweet me te pletter, dus dat is goed. En ik stond met verbazing te kijken toen ik hoorde dat mijn spiermassa was gestegen en ik drie kilo vet kwijt was. Dat vond ik echt mooi. Ik zie dat er iets met m’n lichaam gebeurt. Ik raak niet alleen kilo’s kwijt, maar voel me ook goed.

  

Nieuwe leefstijl

Ik wil voorlopig lekker zo doorgaan. Mijn leefstijl is veranderd. Ik eet drie maaltijden per dag en neem ook heus wel eens een klein stukje chocola. Ik heb plezier in het sporten. Maar de grootste winst is misschien nog wel dat ik er ook geestelijk en mentaal op vooruit ben gegaan. Ik heb meer energie, zit beter in mijn vel en heb het gevoel dat ik alles aan kan. Mijn darmen doen weer wat ze moeten doen. En dat ik er dan ook nog bij afval is mooi meegenomen. Dat ik lekkerder in mijn vel zit, is het belangrijkste. Ik hoop dat ik over een half jaar weer mijn verhaal kan doen en dat ik dan trots kan zeggen: dit is mijn traject geweest en dit heb ik bereikt. En tot die tijd ga ik lekker zo door!  

 

 

Ben jij ook begonnen met FoodFirst Network en vind je het leuk om je verhaal met ons te delen? Dan horen we graag van je! Vul dit formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. 


Laden...
x
Word lid! klik hier
Meld je nu aan voor de FoodFirst nieuwsbrief
Schrijf je in en we houden je op de hoogte van ons laatste nieuws. Bovendien ontvang je nu direct drie gratis recepten!