informatie voor bedrijven ⟩
Logo foodfirst
Fietsen

Zo beweeg je met FoodFirst Network


Meer bewegen kan voor veel gezondheidswinst zorgen, daarom is het belangrijk om bewegen onderdeel te maken van je dagelijkse activiteiten. De Gezondheidsraad heeft een beweegnorm vastgesteld die bestaat uit drie onderdelen. Wil jij fitter worden? Doe het samen met FoodFirst Network en deze Schijf van Drie. 

 

Wat is de Schijf van Drie? 

De Schijf van Drie geeft de drie elementen aan waaruit een gezond beweegmenu zou moeten bestaan:

  1. Je beweegt gezond als je 5 x per week 30 minuten iets aan beweging doet. Dat kan zijn: boodschappen doen, stofzuigen, traplopen, schoffelen, fietsen; gewoon, recreatief bewegen in en om het huis.
  2. Je haalt de fit-norm als je 3 x in de week 20 minuten zo beweegt, dat je hartslag omhoog gaat. Dan ben je aan het trainen.
  3. Je haalt de spieren-norm als je 2x per week 6 tot 8 oefeningen doet waarbij je je spieren versterkt.
    Tip: Wil jij sterker worden met Han? Pak je matje en werk aan je core, benen of armen.

 

Op je eigen niveau 

Samen met FoodFirst Network stel je jouw niveau en doel vast. We gaan uit van de Schijf van Drie, waardoor je gezondheid, je fitheid én je zelfwaardeering met sprongen vooruit gaat. Wil jij meer bewegen, trainen of sterker worden? Onze beweegcoach Han de Hair en Yoga Mastertrainer Anna Scott Miller staan voor je klaar met tal van tips en beweegvideo's. 


Laden...
x
Gratis proberen klik hier
Meld je nu aan voor de FoodFirst nieuwsbrief
Schrijf je in en we houden je op de hoogte van ons laatste nieuws. Bovendien ontvang je nu direct drie gratis recepten!